Social kompetens?

Nu har jag gjort mig mer impopulär på labbet.
Jag kommer in som om jag ägde stället
trots att jag bara är där en gång i veckan
och börjar genast sucka och muttra över att någon brett
ut sig på min plats.
Ja, ja jag får väl flytta undan grejorna så jag kan få plats
med mina, det är väl inte hela världen.
Men, vad fan..??
Pincetten borta, "pillenålen" borta.
Hmmmm, så här får det inte gå till.
Självklart genomgår jag den här starten på full volym.
Jag hade försovit mig och var inte på mitt smidigaste humör.
De andra två inne på labbet försöker se ut som om jag är trevlig.
Jag tilltalar dom med en fråga om det är så att
möjligtvis, kanske har dom sett någon som varit här inne och "lånat" grejor?
Snott är vad jag menar!! Någon har stulit min pincett!!

Jag blir förvirrad över allt det här oplanerade
och irrar omkring i korridorerna en stund.
Jag går tillslut ner i källaren för att sätta igång med jobbet.
Nää, dra åt helvete!!
Nu är det nån jävel som har snott mitt såll också.
Jag går genast upp igen och frågar snäsigt:
"Det är möjligtvis ingen som har sett ett sprillans nytt 500-my såll?"
Jag inser ju att det lät som en direkt anklagelse mot dem och
omformulerar mig så att jag återigen anklagar någon för att ha varit inne och "lånat".
Mitt försök att låta trevlig misslyckas och jag hör själv att det låter stelt.
Ingen har sett något...
Konstigt...nja.

Jag bestämmer mig till sist för att gå ner och låna ett såll i intagshallen.
Där ligger stationens såll som används av alla.
Provet ligger äntligen på spol.
Dags för kaffe!

Kaffe gör livet lite bättre!
Efter kaffet var jag mycket lugnare och inte så jävla gnällig.
Jag känner tyvärr att jag har gjort ett otroligt dåligt intryck på
tjejerna jag delar labbet med.
Liknande incidenter har utspelats sig tidigare då
jag muttrar över att MIN plats är belamrad med saker.
För naturligtvis så ska ju alla hålla reda på att JAG dyker upp på tisdagar
och alltså ha plockat bort efter sig. Fast just det har jag aldrig sagt högt.
Killen som också huserar där inne verkar däremot inte vara lika påverkad.

Eftersom min strävan står efter att vara omtyckt och älskad av alla, 
så är detta lite av ett misslyckande.
Jag måste nog se över min taktik.
Det verkar inte hålla att säga allting högt, sucka och gnälla.


Kommentarer
Postat av: Annelie

SJÄLVKLART är det du som äger stället OCH självklart borde de veta bättre än att flytta runt dina saker. De borde vara glada att du är där och håller ordning åt dom. Så det så!

Jag har sovit och är människa igen. Den omtalade i min blogg är fantastisk. Annars hade det inte varit värt att bli upprörd.

Men nu ska jag se fram emot min dejt ikväll. Jag vill hångla, god damn! Det brukar vara det bästa sättet att byta fokus.

2007-10-17 @ 11:41:38
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Kongstad

Hey Malin!
Kan inte sova, måste skriva nåt här...
Vi ska ha ap-träff med vår avdelning på Skansverket på måndag eftermiddag (öh - tror jag att det var) Är du där då? Skulle vara kul!
Puss
djk

2007-10-19 @ 02:51:25
Postat av: malin

annelie: hångla är hemskt underskattat:)
kongstad: jajjemän, måndag eftermiddag står jag i labbet och dödar musslor. kika in vetja.

2007-10-19 @ 14:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0