saknar..

Försöker återskapa portugal-känslan.
Jag använder mig av:

Chorizo från Lissabon
Feta-ost från Ica
Svarta oliver
Extra virgin olive oil
Lantbröd
Super Bock (portugisiskt öl)
Tittar på lite bilder.



I Alfama, en av de gamla stadsdelarna i Lissabon, är en stor del av husen klädda med kakel. 
Stadsdelen kryllar av små gränder och resturanger överallt.



Det stora akvariet vi besökte är ett av de största i världen. Mycket spännande, men svårfotograferat. Sjöborren fungerade på grund av sin långsamma natur,
värre var det med klumpfisken.



De gamla elevados och spårvagnar som kör igenom Lissabons trängsta gator var jättefina men lockade en jävla massa turister och ficktjuvar. Det senare fick jag erfara!
Jag blev som tur var inte av med något.
Olivia såg vad som höll på att hända.



Lissabon är byggt i uppförsbacke.... och erbjuder många fina utsiktsplatser och motion.




Ett besök i Cascais förklarade var alla turister höll hus. Vackert men tråkigt.
Vi hittade den liten, liten strand som var mysig.



Ganska högt upp i Alfama ligger Restô, en resturang som lonely planet betraktar som en av Portugals 5 bästa. Jag vet ju inte, men upplevde i alla fall en otroligt god middag bestående av "svart gris" med potatis, grönsaker och frukt,
ute på den stora altanen mellan träden med de tuffa lyktorna i.



Ja...så var det ju Costa de Caparica med de fina stränderna och surfingen...
(jag vill understryka att det är lite hår som slitit sig från flätan,
det där som ser ut som ett senilsnöre till solbrillorna)
image54
Här är den coola surfaren efter 1 timmas i vattnet.
Han roade sig två timmar till den här dagen.
Vi som nybörjare surfade först på vitvatten (vågor som precis brutit), men fortsatte sedan med att försöka få till timingen som krävs för att kunna paddla ikapp med de obrutna vågorna. 2,5 meters vågor kan kännas ganska högt om man lyckas ställa sig upp när man är som högst. Det hände inte så många gånger, snarare kom jag på fötter....
image58
...i  slutet på vågen.

Härliga minnen, men fan vad mycket jag glömde att ta kort på!

Nu är det nog dags att börja planera nästa resa.
Måste ju träna lite, med tanke på eventuellt karriärbyte.


Kommentarer
Postat av: Annah

Det är inte utan att man vet hur ett par jeans känner sig i tvättmaskin de första försöken ibland vågorna eller hur?! Simon såg ut som han fått mersmak tycker jag!

2007-10-06 @ 19:11:38
Postat av: Lisa

Förra helgen var jag och M i Lissabon - jag vill tillbaka! Det var så mysigt, intressant och härligt.



(Undrar om du läser kommentarer på 7 månader gamla inlägg...?)



Och igår mötte jag våren - som redan blivit sommar - på Möllevångstorget i Malmö, med en öl. Härligt. Tänkte på dig av någon outgrundlig anledning.

2008-05-07 @ 16:08:57
Postat av: Anonym

Förra helgen var jag och M i Lissabon - jag vill tillbaka! Det var så mysigt, intressant och härligt.



(Undrar om du läser kommentarer på 7 månader gamla inlägg...?)



Och igår mötte jag våren - som redan blivit sommar - på Möllevångstorget i Malmö, med en öl. Härligt. Tänkte på dig av någon outgrundlig anledning.

2008-05-07 @ 16:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0