Bokslukaren

Jag orkade bära ut däcken till slut.
Sedan fick jag läsa.
Så jag läste, läste och läste.
När jag pluggade på universitet så slutade
jag läsa skönlitteratur eftersom jag läste
faktaböcker och artiklar (allt på engelska)
oavbrutet så var min läslusta dödad.
Det är så skönt att ha återupplivat den igen.
Nu har jag, som så många andra,
fastnat i Stieg Larssons värld tillsammans
med Lisbeth Salander och Michael Blomkvist.
Jag gillar det.
Att ha en alternativ värld.
Jag flyr dit så fort jag kan.
Vid varje tillfälle som ges.
Idag när jag var hos däckbytarkillarna så fick jag
vänta en stund tills det blev min tur och jag passade
naturligtvis på att plocka upp min bok.
Jag hade egentligen ganska bråttom till jobbet,
men kände mig inte det minsta stressad och tyckte
nog att de kunde ta god tid på sig med de andra bilarna
så jag kunde få läsa lite längre.
Nu börjar jag närma mig upplösningen.
Jag blir alltid lika ledsen när det tar slut.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det blir svårt att hinna förbi, åker bara en kortis eftersom jag ska jobba i helgen. Tar bussen så jag misstänker att den kör raka vägen till göteborg. Men tack för inbjudan!!

2008-04-29 @ 15:19:45
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0