I Uppsala

Idag befinner jag mig i Uppsala.
Dagen har varit stressig
men mycket givande.
Det mest imponerande jag har åstadkommit idag
är att hitta hem från jobbet till min arbetskamrats
lägenhet alldeles själv.
Alla som känner till mitt enastående bristande
lokalsinne skulle kanske tycka att det var oansvarigt av
mina medmänniskor att släppa ut mig ensam
i en främmande stad, i mörkret, med tjugofem minuters
promenadavstånd på en sträcka jag bara gått en gång tidigare??
Jag var en stund benägen att hålla med, men vad fan..
det är ju inte värre än att jag får ringa en taxi tänkte jag,
men knallade på och var ganska lycklig när jag insåg att
jag var framme och inte hade gått fel en enda gång.
Den där lilla tvekan uppstod när jag förirrade mig lite i en
park med grusgångar i cirklar och även om jag såg vart jag
skulle så var det grusgångarna som gjorde mig lite osäker...
..jag var ganska övertygad om att jag inte hade gått i cirklar på morgonen.
Jag kom ut välbehållen i andra änden och gissade rätt
även i det sista vägvalet.
Det bjöds på god soppa och trevligt sällskap
och nu kommer jag att somna som en liten hög i en stor säng.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Själv har jag just vaknat som en liten hög i en stor säng.

2008-12-03 @ 11:48:38
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0