längtar grillmat

Hungrig och skev i synen sitter jag
på Kristineberg och lyssnar på Kaizers orchestra.
Jag sjunger på låtsasnorska med skorrande R.
Jag har jobbat klart för idag och väntar på att de
andra ska basta klart så vi kan dra igång grillen.
Ett trevligt gäng folköl står och väntar på mig.
Om en stund ska jag gå ut i solen och mysa mig.
Ska kolla hur bussarna går hem i från Lysekil också
så jag kommer hem sedan.
Nu ser jag Olivia här utanför på bryggan, helt ifrån vettet...
..hon ska precis dyka i vattnet...nja en liten kanonkula blev det.
Det var nog ändå inte så kallt för hon ligger kvar och plaskar...
...flera minuter...i alla fall tre.
Nu ska jag nog gå ut.
Ha en bra fredagkväll, alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0