Åååå...

Halv tio i fredags kom jag till Stockholm.
Vi tillbringade större delen av dagen
hos min kära vän Kim.
En tur till stan och sedan tillbaka.
Sällskapsspel, vin och mat.
Vid nio åkte vi till nästa vän, Roger,
som hyste in oss i sitt fina hus.

På lördag förmiddag bar det av mot
stora skuggan och WTAI.
Lyckliga vi fick dras med kraftiga regnskurar
stora delar av dagen.
Karin var inte så förtjust i sin blågula
Sverigeregncape, så det blev några öl i öltälet.
Johnossi lät riktigt bra från tältet men vi
ville inte stå i hällregnet så vi fick nöja oss med att lyssna.
Sahara hotnights lockade fram solen.
Härligt!

Banden avlöste varandra och vi såg en
del och hörde resten på avstånd.
Matchen sändes på stor skärm och jag trotsade regnet.
Även om den slutade i mörker ljusnade kvällen
och det slutade äntligen att regna.

Hellacopters rockade loss ordentligt och när
Dregen gjorde dem sällskap kunde jag inte sluta le.
Josh Hommes var ordentligt sur när han och
resten av QOTSA entrade scenen.
Varför kan man undra?
Han lättade i alla fall upp efter hand.
En timma gick alldeles för fort.

Kvällens höjdpunkt var ändå Foo fighters.
Det var en och en halv timma lång hitkavalkad.
Jag njöt av varje sekund och när Dave smög igång
Everlong ensam i spotlightens sken så rös jag över hela kroppen.
Låten innan, My hero, var nog kanske kvällens bästa
(med Everlong i tätt följd).
Jag sjöng för full hals, men var tvungen att tystna och
lyssna på allsången av nästan 20 000 personer
(18 000 betalande plus funktionärer m fl)
som dränkte hela ängen stora skuggan.
Vilken jävla konsert !!
Det är absolut tveklöst det bästa jag sett hittills i livet.

Jag hittade detta lilla youtubeklipp utlagt av en snäll kille
som satt ihop ett smakprov från kvällen i form
av ett antal kortare låtsnuttar.



Nu känns det märkligt tomt efter en känslospäckad helg.

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Vad underbart malin!

2008-06-16 @ 23:23:46
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Tomas

Verkar ju som om det var en riktigt trevlig tillställning det där Malin. En sprudlande glad Carro ringde och tjöt i örat på mig. :)

2008-06-17 @ 06:29:48
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: Annah

AHA!! började undra vart du tagit vägen..men nu minns ja ju att du skulle t sthlm.. ler börjar bli senil tror jag!

2008-06-17 @ 16:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0