Jag skulle vilja få en billig resa till Italien, amen.

Reseguden log mot mig igår...
Jag vet inte ännu om det var
av godo eller av jävelskap.
Sandra och hennes gamla
tjejkompisar från hemtrakterna
har hyrt ett hus i Italien i sommar.
En vecka eller två, vet inte riktigt.
Vet inte heller var i Italien det bär hän.
Troligen inte alltför dyrt.
Flygbiljetterna skulle också bli
ganska billiga, men jag har inte fått
några priser än så länge.
Jag skrek ut min avundsjuka till
i tre ord till S:
"Jag vill med !!!"
Hon skulle kolla med tjejerna
om jag får plats och om de kan tänka sig att
ta med en främmande flicka på semestern.
Jag vet ju absolut ingenting än så länge
men jag hoppas att det inte kommer
att kosta skjortan och att det finns
rum för lilla mig också.
Så jag ber till reseguden igen
att vara snäll mot mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0