Älskade Yerba

Jag hastade in på Yerba för en stund sedan.
Jag kände genast att det var alldeles
för länge sedan jag var där.
Yerba är mitt vattenhål och den ultimata
platsen för avstressning och andhämtning.
Varje gång jag kliver innanför deras dörr och känner
doften av rökelsen tillsammans med ljudet av
lugn bakgrundsmusik och lågmälda samtal,
så tar min kropp ett djupt andetag som på
utvägen lockar stämbanden att ge ifrån sig ett belåtet ljud.



Även denna gång uppträdde mitt fysiska jag på det viset.
Effekten var slående och direkt.
Jag var nästan tvungen att sätta mig ner (men jag hade ju inte tid !).
Behovet är verkligen enormt att få slappna av i kropp och själ
och det gör jag helt enkelt bäst där.
Morgondagens måste blir alltså att ta en fika på Yerba.
Passar bra som uppladdning/nedvarvning inför Butlersspelningen på kvällen.

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Åh Yerba. Det är precis vad jag skulle behöva!



Tack för din tolkning, Malin.



Jag saknar Dig



/KRAM V

2008-05-14 @ 19:06:34
Postat av: Karin

Varför säger du aldrig ifrån att du ska spela!! Vill så gärna komma & titta. Kram

2008-05-14 @ 21:05:25
Postat av: Dito (Karin)

var och när?

2008-05-15 @ 01:35:26
Postat av: Tomas

Spelningen ikväll alltså.. Om jag säger att jag jobbar till kl 8. Hinner jag då? ;)

2008-05-15 @ 08:50:13
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: malin

Förlåt Karin, jag glömmer...

Vi spelar 2 set på vardera en halvtimma ungefär, så Tomas du borde hinna till andra.

Jag saknar dig med V.

2008-05-15 @ 13:35:01
Postat av: Annelie

Det ena är svalbard och det andra har jag inte fått reda på än.

2008-05-15 @ 14:02:09
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Tomas

Härligt. Då syns vi på Butlers ikväll. Ska bli fantastiskt att få uppleva detta live och inte bara på skiva.. ;)

2008-05-15 @ 14:47:38
URL: http://tr3tton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0