Cheer på hög nivå

Det blev som jag trodde både lång och arbetsam,
men väldigt rolig dag i går.
Tack och lov en tävling med väldigt få fall.
Inga allvarliga olyckor, i alla fall inte på tävlingsgolvet.
Mina flickor hade tyvärr ett fall och jag tror att det kostade dem en pallplats.
Deras förträning gick totalt felfritt och då är de absolut ett av sveriges bästa lag i klassen cheer B.
I cheer B dömer man utförande men inte svårighetsgrad,
så man bygger inte lika högt i den klassen och man kastar inte.
I år vann ett stockholmslag både Cheer B och Cheer A.
Mest minnesvärda är också ett pris som delas ut.
Ett ärofylltpris som i år gick till ett lag i klassen Group stunt.
I group stunt ingår ingen gymnastik eller dans, utan enbart riktigt avancerad akrobatik.
Jag lånar ett klipp på vinnarna från årets kvaltävling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0