Städa städa...

...varje fredag och så varje jul,
det tycker jag är...trist.
Nu har jag jobbat klart för idag.
Meningen är att jag ska städa nu.
Hade jag i alla fall bestämt redan i början på veckan,
men fy fan vad det är tråkigt.
Min dammsugare ger mig tinnitus, moppen är kass och
jag har för mycket prylar för att kunna damma smidigt.
JAG VILL INTE !!!!
Jag vill heller inte konfronteras med dammråttorna i varje hörn,
smulorna i köket och gruset i hallen.
Jag ska ladda upp en stund.
Leta fram någon jävligt bra städskiva och sen....
...kanske.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Men det är iallafall lyxigt att sluta jobba vid den här tiden. En annan har fyra nätter på arbetet framför sig. Sen 8 dar ledigt till... förstås ;-)

2008-11-07 @ 12:08:56
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lycka till med städningen, men om jag känner dig rätt (eller snarare som man känner sig själv känner man andra) blir det mer leta bra skivor (och lyssna på dem) än städning...



Trevlig helg!

2008-11-07 @ 12:41:22
Postat av: Anna T

Ah städångesten griper tag i mig varje gång jag inser att dammråttorna vuxit upp och blivit dammhundar...

Kram

2008-11-07 @ 13:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0