håglös i duggregn

Vädret håller successivt men stadigt
på att bryta ner mig.
Jag kan tycka att det är lite mysigt med kraftigt hällregn och åska,
när man får sitta i soffhörnet med barnet och dricka te och se på film.
Men när hela dagarna har samma nyans och man inte kan
avgöra om det är morgon eller middag, då är det inte så kul längre.
Allting inne i mig känns som om det får samma färg
som omgivningen.
Grått.
Grått är en likgiltig färg.
Antingen eller ... eller nej egentligen, varken eller...
Varken svart eller vitt.
Bara grått.
Skit samma.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Olika nyanser av grått då? Tills färgen återkommer.

2008-09-09 @ 19:06:01
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Anna T

Förstår känslan. Nu har jag tagit mig hit :)

Kram Anna

2008-09-10 @ 14:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0