Nyårsfirande

Första årets första dag är snart till ända.
Den har jag ägnat åt att inte göra någonting.
Det får man sa min mamma.

Nyårsaftonen var härlig.
Jag och Simon åt en mycket god middag bestående av
fläskfile, hasselbackspotatis och rödvins/grönpepparsås.
Till efterrätt gjorde vi bananasplit, mmm...
Simon såg Grevinnan och betjänten för första gången och var mycket road.
Det blev en film mellan rätterna och när tolvslaget kom korkade Simon
upp sin gigantiska pommacflaska med en smäll samtidigt
som jag mesade ur korken på min lilla flaska med bubbel.
Vi räknade ner (eller egentligen upp) med Jan Malmsjö och
skyndade oss sedan ut i kylan för att inte missa alla fyrverkerier.
Vi kom alldeles lagom.
Vi mötte vår smälltokige granne P med skottkärran full av raketer av alla sorter.
Simon träffade en kompis och jag flera.
Vi stod och visslade och hurrade över alla fina färger och formationer i en halvtimma
och sedan var det verkligen tid att gå in och värma upp kroppen.
Syster ringde från England och jag fick prata med flera av de underbara.
Så kul!
Både jag och Simon var riktigt nöjda med aftonen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter mysigt! Jag skålade också med Jan Malmsjö, i väntrummets tv på jobbet :-)

2009-01-01 @ 23:08:42
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annah

GOTT NYTT ÅR GUMMAN! kram A

2009-01-02 @ 14:11:03
Postat av: Cam

Låter som en bra kväll! God fortsättning på det nya året!!!



kram

2009-01-04 @ 00:02:28
URL: http://grandroyals.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0