Dopparedagen

Högsommarvärmen drog lilla familjen till stranden.
Jag och simon badade i havet för första gången i år.
Jag tog ett steg ut i vattnet och konstaterade att det inte var särskilt varmt,
men eftersom allt utom fötterna i detta läget höll på att smälta som en glass,
så bestämde jag att jag i alla fall måste doppa mig.
När jag hade vadat ut till knähögt vatten slutade benen där under att existera. 
Simon hade ju naturligtvis redan sprungit ut och kastat sig i och nu växte hornen i pannan på barnet.
Kalla kramar och vattenskvätt gjorde att jag försökte skynda mig ner i vattnet för att minska mitt lidande.
I efterhand kan jag säga att hade det inte varit för Simon så hade jag nog inte doppat mig.

Idag är jag trött.
Dygnsrytmen blir så kass i sommarljuset.
Jag somnade sent.
Förra veckan köpte jag träningskort på badhusets gym och tanken är att jag ska gå och träna.
Jag har inte riktigt lust med det.
Jag ska blunda i fem minuter och sedan åker jag.
Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Bad i hav! Längtar!

2009-06-01 @ 12:00:21
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0