konferensveckan

Med allt det andra stals mina ord.
Det kändes ganska banalt just då,
men det var tydligen viktigare för mig än väntat.

Jag var på en mycket intressant konferens förra veckan.
Det var jobbigare än vad jag trott.
Sitta och lyssna och anteckna i timmar och varje kväll
medverka på något socialt event gjorde att det inte
fanns så många timmar kvar till sömn.
Söndagen inleddes med mingel med snittar och vin.
Måndag kväll var det vinprovning.
Tisdag, buffé med dans (inget bra alla drog till stan).
Onsdag, ostronsafari.
På torsdag eftermiddag var jag ganska låg och seg.
Jag och min kollega Nettan pressade oss till en sista social sammankomst, en galamiddag.
På med finklänningen och de höga klackarna och iväg.
Det blev mycket lyckat och vid halv två lämnade vi det vackra slottet och styrde kosan mot stan.
Vi fortsatte ut i den franska natten och hittade en krog som stängde fyra.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ostronsafari... hur gulligt lät inte det då? :-)

2009-06-27 @ 02:43:59
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0