Festival

På krogen vi gick till på torsdags natt mötte jag en mycket
trevlig engelsk man vid namn Tom i sällskap med två mindre entusiastiska vänner,
De skulle på festival.
Va? Berätta mer, bad jag och fick spelschemat för Hellfest framför ögonen.
Efter en snabb blick insåg jag ju var jag ville spendera min första lediga dag efter konferensen.
Jag blev lovad tältplats och sovsäck.
Toppen!!! Jag kommer, sa jag och bytte telefonnummer.

Fredagen inleddes segt med föreläsningar och en sms-konversation med Tom.
Vid lunch var konferensen slut och jag gick raka vägen till tågstationen.
Iförd allt annat än hårdrocksutstyrsel åkte jag till Clisson och Hellfest.
Mina sms fick inget svar och jag insåg att mina nyfunna engelska vänner nog inte trodde att en tjej i långklänning och högklackat var allvarlig i sin mening att åka på hårdrocksfestival.
Äh, jag klarar mig själv bestämde jag mig för och planerade att hitta nya vänner.
Jag stegade efter ett par timmar in på market-området för att köpa Simon något kul och vid det första ståndet som hade något av intresse för mig stod tre killar. Det tog mig en minut att inse att det var dom.
Hi guys, sa jag och tre förvånade gossar vände sig mot mig.
Jag frågade om tältplatsen fortfarande fanns tillgänglig och det var inga problem.

Efter en obeskrivligt rolig kväll var vi på väg till campingen då vi fick syn på ett öltält som var öppet.
Tältet var i princip tomt förutom på oss och ett par till. 
Fruktansvärt bra musik spelades och alla var bara tvugna att dansa loss.
Efter ett par minuter mitt i Killing in the name of passerade en skugga mellan mig och mixerbordet (en halv meters avstånd) och en minut senare kom bilden av den hukande silhuetten ikapp min fattningsförmåga. Han hade hukat! Jag tittade ner på golvet där jag halvt gömt min väska...Den var borta. Faaaan!!! Jag sprang ut på uteserveringen och bort till vakterna, skrikande på engelska. Japp, i Frankrike...där kan man inte engelska. Ingen förstod vad jag sa. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0