duktig tjej!

Retroaktiv löneförhöjning är bra, tjoho!!
Jag är rik som ett troll i två dagar.
När räkningarna är betalda så finns det aldrig så mycket kvar.
Det tråkigaste är CSN-räkningarna, 1800 jävla kronor i månaden.
Surt att i efterhand behöva betala en massa pengar för att ha levt
som en lägsta klassens medborgare i fyra år.
Samhället är inte anpassat efter ensamstående studerande med barn.
Ja ja, det kommer att reta mig tills jag dör, men idag har jag i alla fall
passat på medan pengarna finns kvar...
Jag har köpt ett träningskort.
Jag köper kontanta kort i stället för att betala med autogiro bara för
att jag inte vet hur mycket pengar jag har månad till månad.
Nästan det billigaste man kan köpa är ett dagkort på badhusets gym.
Friskis är nog i samma prisklass men ligger så dumt till.
Imorse var jag och tränade första passet på en hel evighet.
Det kändes fantastiskt!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

1800, oj! Hur snabbt betalar du av egentligen? Jag får också retroaktivt nästa lön :-)

2009-05-26 @ 14:25:59
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: malin

Dessvärre går det inte så fort, jag har en jävla massa studielån:(

2009-05-26 @ 16:36:44
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0