Coraline

Idag blev det matiné.
Coraline och spegelns hemlighet.
En mycket bra stop motion film som för tankarna till Tim Burton.
Nu är han visserligen inte inblandad i den här filmen men skaparen av
Coraline är den samma som regiserade Nightmare before Christmas, Henry Selic.
Nightmare är så förknippad med Tim Burton för att han låg
bakom den storyn men han regisserade den alltså inte.
Hur som helst, en mycket bra film.
Rekomenderas.




Nu är jag hungrig och frusen.
Min lägenhet håller ungefär samma temperatur ute som inne.
På vintern bor jag i raggsockar och filt.
Jag sliter ganska många raggsockar på ett år.
Ååh om jag ändå kunde elda i min kakelugn.

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Men vad fan. Det får de väl fixa?! Inte ska väl min Malin och Simon behöva frysa...?!

2009-10-18 @ 23:37:05
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag KAN elda i min kakelugn, men har inte vågat på de tre vintrar jag bott här. Kanske dags i år.

2009-10-19 @ 00:14:06
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vad bra att du rekomenderar Coraline. Jag som är ett stort fan av a nightmare before christmas, corps bride och självaste Mr Tim B tyckte att det verkade som att Coraline var i samma liga.

Ska beställa den. Vill inte min dotter Lina titta - då tittar jag.



Vi har isbjörnar hemma hos oss med!!



//Åsa

2009-10-20 @ 09:37:35
URL: http://javafaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0