Resfeber

Jag tror jag har drabbats av lite resfeber.
Inte för resan i sig utan snarare för att
jag inte ska klara av kursen ordentligt.

Jag åker till Uppsala om en timme ungefär.
Där ska övernatta hos Olivia för att ha närmare till Arlanda.
Jag ska vara på Arlanda kl 6 på morgonen.
Klockan åtta tar jag flyget till Madrid och sedan därifrån vidare till Sevilla.
Tjohoo!!! Det ska bli så härligt att komma iväg.
Det blir ju ingen semester dock.
Jag ska gå en EU-kurs i inspektion och schemat är späckat.
Det är visserligen inplanerat lite rundturer och sådant men
det ser inte ut som att jag kommer att få så mycket egen tid.
Det gör inget, det är bara så skönt att få komma iväg.

Igår var det 27 grader varmt i Sevilla så jag packar lätt.
Jag reser med endast handbagage.
Lite är det också för att jag vill komma snabbt till Uppsala när
jag kommer tillbaka till Sverige på fredag. Olivia har sin
disputationsfest och mitt plan är inte inne förrän halv tio på kvällen.
Utan bagage kan jag bara slänga mig på pendeln och vara i Uppsala på 20 minuter.
Jag missar själva försvaret och middagen...men jag får i alla vara med på festen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0