onödigt

Min mamma är i Thailand och volontärarbetar.
3 veckor har gått och nu ska hon hem.
Jag ska åka och hämta henne på Landvetter.
Hon skulle vara framme kl 10 idag.
Så jag kämpade mig ur sängen vid halv nio
och drog i väg.
Väglaget var förjävligt och SMHI har gått ut
med klass 1 varningar i hela södra sverige.
Det är extremt halt.
Väl på Landvetter köpte jag en kaffe och
började leta bland ankommande flyg.
Inget stämde med min mammas ankomsttid.
Jag sms:ade henne utan resultat.
Jag ringde Y...upptaget.
Jag väntade.
Ringde igen...
och igen.
Till sist svarade han.
Jag intruerade honom att kolla min facebook
för att kolla om hon möjligtvis hade skickat något mer.
Han läste upp hennes gamla meddelande som löd.
"Kan du hämta mig på Landvetter nästa söndag?"
Underbart!!
Hon kommer i morgon.
Ja ja, det var bara att sätta sig i bilen och åka hem igen.
Nu ska jag koppla av med en kopp kaffe i soffan.
Kanske ska jag se någon våldsam film när ändå inte Y är hemma.
Det är inte riktigt hans grej.
Lördagsmys.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha, bättre lycka på söndag då! Och våldsam film låter ju verkligen lördagsmysigt... ;-)

2010-12-11 @ 17:50:45
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0