hälsokontroll

Utan frukost i magen sitter jag på kontoret och längtar.
Jag längtar Y och kaffe.
Jag har varit på provtagning på Previa.
En kvinna stack mig i fingret och i armen
och tappade mig på en del av mitt blod.
Mina arbetsgivare tycker att vi är värda en
stor hälsoundersökning som de kallar friskprofil.
Det är jättebra, men jag har så svårt för folk som sticker mig med nålar.
Jag var faktiskt ganska obehaglig till mods i går kväll.
Previa är ett typiskt ställe där det arbetar sköterskor som
är darriga på handen och gräver runt i armen för att få fatt i en åder
bara för att de så sällan får möjlighet att ta några blodprov.
I min värld av bestämda förutfattade åsikter i alla fall.
Det visade sig att sköterskan på Previa som stack i mig
var fantastiskt lugn och pricksäker.
Det är skönt att det är klart och vi kan gå vidare med konditionstester och
sånt men jag känner mig så klart lite löjlig för att jag ojade mig så igår,
vuxna människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0