hemma

Helgen har varit fullspäckad.
Vi har knappt varit hemma.
Det har varit jätteroligt,
men så fort jag kommer innanför
dörren så blir jag rastlös.
Det kan väl hänga ihop med det usla
TV-utbudet kvällen har att erbjuda,
men vad sjutton...

Vi var i Hunnebo i lördags
som en liten utflykt i det fina vädret.
Jag skulle passa på att lokalisera båten i all snö för
att kunna sätta på ett nytt märke av något slag.
Båten var borta, eller ja, i alla fall inte
på vår båtplats där den borde vara.
Dessutom har hela bryggan till sjöboden rasat.
Isen har tagit pelarna på ytterkanten till bryggan
så den sluttar oroväckande och frågan
är vad som händer när isen släpper taget.
Vad som än händer så kommer det att krävas omfattande
reparationer så jag antar att sommarens aktiviteter är planerade.
Utflykten var ju trevlig även om upptäckterna var mindre angenäma.
Bellas pizza var i alla fall lika god som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh. Bellas pizza är att dö för! Längtar till sommaren.

2010-03-14 @ 22:20:15
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0