samtal

Vi har haft samtal som har gått åt det irriterade hållet.
Fortfarande är förhållandet utan stora gräl, men som sagt
en eller annan missförstådd åsikt blir till infekterade samtal.
Det gör mig ingenting för det är så sansat och med en
ömsesidig önskan att förstå så att det är snart utrett,
mer eller mindre i alla fall.
Jag tror kanske att vi tar det på lite olika sätt,
det här att inte vara överens, uppretningen.
Jag är en humörsmänniska med tydliga toppar och dalar
och jag tycker att jag mestadels är en glad människa.
Speciellt nu kanske när allting är nytt och spännande.
Alla känslor är fantastiska även de mindre positiva.
Jag går inte och drar på gammal skit.
När det är klart så måste man bli av med det.
Då är det så mycket lättare att gå i solen genom livet
utan att behöva skuggas av alla skräphögar längs vägen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag snubblade på en skräphög häromdan och landade med ansiktet rakt i.

2010-05-26 @ 19:29:51
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0