Liten gäst

Efter lördagkvällens sena middag hade jag lämnat disken på bordet och
dessutom en liten bit parmensan som jag ändå tänkt slänga.
På söndag morgon före frukost städade jag av glas och smulor.
Jag sopade av bordet och insåg att det låg svarta små lortar bland ostsmulorna.
Fan! Är det möss?
Jag var tvungen att fråga Y.
Jo, han trodde det också.
Rengöringssprayen spred en doft av badhus i köket.
Vi letade spår och kom fram till att den nya luftvärmepumpen som medförde
ett hål igenom väggen också bidrog med en väg in för en liten, liten gnagare.
Jag spårade lite till
(det är bra att de rackarna skiter hela tiden för det är relativt lätt att följa dem)
och jag insåg att stora tjejens samling prylar under
sängen lätt kunde göra det trivsamt för en liten mus.
Vi köpte in två små fällor och placerade en under köksbordet
och en under sängen i storas rum.
I morse höll jag på att sätta tårna i fällan under bordet,
jag hade på känn att jag skulle glömma bort att den fanns där.
Jag undvek den med en tålängd.
Y gick in i storas sovrum och efter en snabb besiktning av fällan
under sängen meddelade han att vi haft god jaktlycka.
Huu...Jag var tvungen att titta så att han inte lurades.
Lilla stackaren låg på rygg med fällan över sig så jag såg bara magen, tack och lov!
Y fick bära ut och befria den lilla stela kroppen.
Jag har väldigt svårt för sånt här.
Lilla stackars han ville ju bara vara varm och få lite mat.
Inte alls annorlunda från mig själv.
Fast jag skiter ju inte överallt förstås.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vi hade påhälsning i köksskåpet. Vår lilla har gluten och vi hade lagt hennes bröd i ett eget skåp.

Jag hörde hur det knastrade och bad mannen gå och titta. Han skrek till lite och sa att det var en liten mus. HUA!!

Vi har dock inte sett till nån mer och jag är glad att den var i skåpet högt högt uppe.

2010-11-15 @ 15:13:24
URL: http://javafaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0