danskt städ

Jag tänker mycket.
Jag funderar mycket
och grubblar en del.
Jag tänker bort många måsten
och degraderar dem till kansken
eller antagligen-inten.
Jag städar inte gärna så jag
är bra på att inte stöka ner.
Men så kommer det ibland
dagar då det verkligen finns
behov av att bara göra
monotona och
intelligensbefriade saker.
Igår var det att vika tvätt.
Det var en ignorerad hög som
skulle in i skåp och lådor.
Utan tankar men med en
viss tillfredställelse och lugn i kroppen
och brasan sprakande intill angrep jag min uppgift.
Tvättvikarmusiken levererades med högsta volym. 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag orkar ingenting och huset ser ut som skit. Det är ingen bra kombination.

2011-02-24 @ 13:54:14
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0