tågmöten

Jag satt på tåget igår.
På väg hem från Uppsala.
Jag satt inklämd i ett hörn på ett av 4 säten runt ett bord.
Runt mig satt 3 äldre herrar. Den som först satte sig reste med
Pippibagage, alltså en riktig kappsäck. En sån som hon har guldmynt i.
Han hade åldersfläckar i huden men inte så många rynkor, en
antydan till leende i mungipan och en lurig glimt i ögat.
En station senare kom två åldersmärkta, vithåriga män till.
Det är så roligt att lyssna på dem.
De senare två var antagligen ett par år yngre och tydligen väldigt sportigt aktiva.
De var på väg på tävling i Borås. Efter en stund började "name droppingen"
och de pratade bland annat om Björn Borg...s pappa.
Den ena mannen hade spelat bordtennis mot honom.
Alldeles uppspelta gick männen så småningom till bistron och jag tittade upp lite grann och
följde dem med blicken en bit. Jag råkade möta den första mannens blick
som också hade kikat upp efter de andra och han såg lätt road ut och vi log
mot varandra i tyst samförstånd.
Det var en sån mysig stund.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fin betraktelse :-)

2011-02-04 @ 23:19:09
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0