måndagen kom lite för snabbt

Ögonen är trötta och hängiga.
Helgen har rusat förbi.
Min gamla studiekamrat från GU disputerade i fredags.
När jag kom fick jag syn på Stefanos (han är grek) så jag gick upp
och la ifrån mig mina grejer och skyndade mig ner för att hälsa på honom.
Jag stegade fram och skulle precis krama om honom med ett stort leende,
när jag plötsligt insåg att det inte var han. Jag blev stående med tunghäfta
och leendet omvandlades troligen till en förvirringsgrimarsch. 
Han löste det i alla fall snabbt genom att sträcka fram handen
och presentera sig som Stefans bror Gustav. 
Jag svarade med mitt namn och blev då genast vidare presenterad
för Stefanos mamma och pappa. 
Det blev inte riktigt så pinsamt som det höll på att bli.

Det gick bra för Stefanos.
Vi fick en god middag och en rolig fest.
Spex är också ett traditionellt inslag,
så det serverade vi efter kaffet vid 22-tiden.
Det blev lyckat och alla tyckte att det var väldigt roligt.
Det var länge sedan jag sjöng sittningsvisor och åt och drack i stort sällskap.
Y kom och hämtade mig på natten.
Vi kom väl inte i säng förrän halv fem eller nåt.

På lördag var jag inte så pigg, men det var bara att bita ihop.
Kl 13 skulle jag vara i Uddevalla för att bli upphämtad för vidare färd mot Göteborg.
Spelning på en 50-års fest på en krog på Lindholmen.
Y var med. Vi passade på att lyxa till det med hotellövernattning.
Mmm, det var bra tänkt av oss.
Jag hade letat upp det billigaste hotellrummet jag kunde hitta.
Det var inte helt gratis ändå kan jag säga.
Men vi fick en positiv överraskning när vi klev in på morgonkvisten.
Rummet var en av hotellets gamla sviter och anledningen till att
det var så billigt var att rummet inte var renoverat, endast "uppfräschat".
Det var stooort och jättefint.
Vi satt uppe och tittade på soluppgången och myste.
Nu sitter jag här trött, hes i halsen men med en skön känsla i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0