Tjafs och gnäll från mig

Jag lyssnar på P3 och blir irriterad.
Så in i helvete korkade människor får jobb på den kanalen.
 
Jag är så trött på allt tjafs och gnäll så nu måste jag svära lite.
FB för all del, kan väl vara intressant i bland men nu är det allt för bedrövligt.
Det är en massa människor som är lättretade och vill gnälla över inskränkta rättigheter.
Andra är trötta på de ovanstående och gnäller således tillbaka på bristen på förståelse.
Ingen av de ovan nämnda tillåter andra människor att ha en egen åsikt, inte heller egna kulturer eller traditioner. De självutnämnda minoritetsbeskyddarna blir lika bedrövliga som smygrassarna i svenssonhemmet.
"Alla ska vara som mig!"
Varför kan vi inte gemensamt sluta dela in andra människor i grupper och sedan döma alla i den gruppen som likadana. Otroligt korkat! 
Självklart vet jag att vi aldrig kommer att sluta dela in folk i fack, men döm då för fan inte alla, bara för att en är idiot.
Idioter finns i alla grupper. Och acceptera för allt i världen att människor har olika åsikter. Jag kan ju gilla dig även om du är Moderat eller kanske till och med Sverige demokrat. Jag håller inte med om dina åsikter men det är ok att du har de åsikterna så länge som du är snäll och trevlig mot mig och andra männsikor. Jag gillar inte männsikor som slåss eller på annat sätt plågar andra männsikor. Då spelar det fakstiskt inte någon roll om de brukar fira jul eller inte, om de äter kött eller inte och oberoende av om de blir kär i killar eller tjejer.
 
Det är klart att vi måste arbeta för att vi ska få ett rättvist och jämlikt samhälle men nu måste alla sansa sig lite. Om någon beter sig illa så måste man kunna få säga ifrån och tycka att det är dåligt även om personen ifråga tillhör en minoritet eller gruppen tonåringar som antagligen är de som känner sig mest kränkta i världen just nu. Kan vi börja prata om vad människor har för skyldigheter gentemot sig själva och varandra istället för att bara prata om vad vi har rätt till? Vi har inte "rätt" till att få allt här i världen. Det kommer att vara skillnad mellan dig och mig. Det är inte fel. Vi kan dock försöka hjälpa varandra och hålla i hop för att inte klyftorna ska bli alldeles oöverkomliga.
 
Alla gillar inte mig.
Jag gillar inte alla.
Det är helt ok.
Ja nu sitter jag här och gnäller, men nu är jag nog klar tror jag.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa Jocke

Vi upplever tid av absurditeter - all i korrekthetens anda
Ingen vill vara elak ingen villa bli stämplad som rasist.... men när det går till ytterligheter så börjar t.o.m. din far att höjs ögonbrynen:

‎"Jag hittade ett rasistsnus som heter Blågul, och det gynnar främlingsfientliga sverigedemokrater. Vi i Miljöpartiet vill vara tydliga med att förbjuda detta nazistsnus och allt annat snus.
Det är inte de arbetstillfällena som är framtiden för Sverige, och vi ställer oss på EU:s sida."
/Carl Schlyter MP

2012-12-19 @ 22:48:43
Postat av: malin

som jag sa käre far, det finns idioter i alla läger. Det behöver inte betyda att vi måste överdriva åt andra hållet. Sen skulle inte jag ta ett sådant inlägg på allvar. Det låter, i alla fall i mina öron, som samma slags ironi som så många hänger sig åt för att förstärka det som de ser som absurditeter.

2012-12-19 @ 23:56:54
URL: http://mallanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0