Vårhärligheter

Vilken underbar helg!
Sol och värme.
Mamma som varit i Thailand i tre veckor
bjöd på middag på lördagen.
Jättemysigt med god mat och dryck.
Kaffe och sällskapsspel.
Lite presenter hade hon med sig också.
På söndagen skjutsade jag in Simon till sin
pappa för att fira lillasyrran Millas tvåårsdag.
Hem tog jag vägen om Plantaget och fick lust.
Det blev tomater, basilika och timjan.
Jag tänkte att tomaterna ska bli färdiga
lite tidigare i år än förra året.
Nu står krukorna med frön i Simons fönster
som är det varmaste och soligaste vi har.
"Hur tänkte du där", sa Simon. "De kommer ju att dö då"
och så tittade han ner på sina händer.
Jag försäkrade att jag inte skulle
lämna något vattningsansvar på honom. 
Vi grillade i trädgårn och trivdes.
Sol och kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0