lördag 19 januari

Jag gillar lördagförmiddagar.
Det är nog favoritstunden på veckan.
Kaffe, melodikryss, rofyllt, kanske en promenad.
Nu har jag lutat mig tillbaka i soffan.
En tvätt snurrar i maskinen.
Yngve har åkt en sväng till centrum.
Jag och Miss Li sjunger duett.
 
Fantastiskt.
 
Rösten är lite trött.
Det känns som att jag har pratat för mycket.
Jag skulle nog helst bara vara tyst idag.
Det hade nog uppfattats som ganska konstigt och otrevligt.
Jag är less på åsikter och tyckanden.
Tystnad.
Vad härligt det hade varit.
 
Klockan sex ska jag vara i Lysekil och träffa alla gamla Kristinebergare.
Jag hoppas att det blir kul. 
Sandra kan tyvärr inte vara med.
 
Nu kom min man tillbaka.
Han tycker att jag är slapp.
Japp, konstaterar jag glatt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0