Vit januari

Fan! Datorn snodde mina ord.
Jag hade skrivit ett ganska långt och oerhört genomtänkt inlägg om mina bedrövliga upplevelser under årets första morgon. 
Innan jag hann publicera det så förvann det.
Ja, det var väl egentligen jag som var klantig och stängde fel flik, men det låtsas jag inte om. Det känns bättre att kunna lägga skulden på något annat än mig själv.
När jag har tömt ur mig så där så kan jag inte skriva om det igen. 
En gång är absolut tillräckligt. 
Kontentan av händelserna på det nya årets första morgon var att jag och Y var fullkomligt överens om en enda sak...vi ska inleda 2019 med helt nyktra sinnen.
Hela den första månaden.
Jag har nu insett att Carlsberg faktiskt gör riktigt goda alkoholfria öl. Jag saknar dock rött vin och är uppriktigt besviken över att ingen hittills har lyckats tillverka ett gott alkoholfritt vin.
Jag gillar nykterheten.
Det kanske låter överdrivet men jag har verkligen inte varit helt alkoholfri i en hel månad sedan jag var gravid.
Jag har ju inte behövt att tänka på om jag kan köra en lördags- eller söndagsmorgon och jag har varit mycket piggare. Det har bara varit positivt för min sociala verksamhet. 
Januari har varit en trevlig och utåtriktad månad.
Nu ska jag plocka fram mitt pussel och en ljudbok och vara lite introvert en stund. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0