drömmen

När jag satt vid köksbordet och
åt frukost förut så dök minnet av nattens dröm upp.
Pang!
Som en rak höger.
Jag kom plötsligt ihåg stora delar och
långa episoder av drömmen.
Jag drömde inatt om en stor stor kärlek i mitt liv.
Jag får lite ont i magen nu när jag tänker på det
(eller så är det mensvärk).
I min dröm var vi tillsammans.
Inte smärtfritt och lyckligt dock,
utan lika trevande och osäkert som det
många gånger har varit.
Det fanns otroligt stark passion blandat med
det osäkra och det var långa stunder där vi inte kunde låta bli varandra.
Drömmen är i bilder men allra mest i känslor.
När man med panik i händerna och tårar i ögonen inte kan
släppa taget, man vill känna hela människan samtidigt.
Känslan att kanske inte ha tid, att den andra kommer
att tas ifrån en inom en allt för kort stund...

När morgonen kom var han borta...
igen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Så fint skrivet. Sorgligt. Men vackert.

2007-12-03 @ 12:52:13
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: P

Håll drömmens eld vid liv!

2007-12-03 @ 19:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0