en annan dag

Jag hinner inte leva.
Dagarna bara går och
det enda jag gör är att jobba
och plugga.
Ändå hinner jag inte allt jag ska.
Den stackars artikeln blir just
nu väldigt eftersatt.

Jag vill hinna uppleva saker i mitt liv.
Det gör man inte så här.
Tänk om det ändå ramlade in lite spännande
människor i mitt liv.
Jag är ju så dålig på att leta upp dem själv.

Nu är jag där igen!
Det är så ofta jag kommer på mig själv med
att hoppas på att någon högre makt ska
se till att det händer saker i min vardag.
Jag vet ju att det inte är så.
Jag vet att man själv bär ansvar för att
försöka få livet att bli som man vill.
Jag vet att jag inte kan lägga min lycka i någon
annans händer.
Bara jag själv kan göra mig lycklig.
Varför gör jag inget då?
Varför gnäller jag bara på att det är tråkigt?

Borde ta tag i det.
En annan dag.

Kommentarer
Postat av: Robert

Ibland måste man lyfta blicken och titta på vad man har, det är ganska mycket när man tänker efter.

2007-12-07 @ 08:01:08
URL: http://robertgidlof.blogg.se
Postat av: malin

Det är helt sant, tack Robert!

2007-12-07 @ 15:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0