För lite sömn kanske??

Igår var det omöjligt att komma i säng.
Jag pluggade till kl var halv 1 i natt.
Sedan var jag ju tvungen att sitta
uppe ytterligare en stund.
Runt två kom jag i säng.

När klockan ringde i morse (7.50),
så hade min hjärna skapat två listor på saker att göra.
Det var det första jag tänkte på
när klockan ringde, alltså dagens arbete.
Men hjärnan, som vid denna tidpunkten levde ett helt eget liv,
hade också världens bästa lösning på problemet.
Om jag lägger ihop de två listorna till en
så kan jag sova längre (???).

Intelligent tänkt va?
Jag vaknade, lite mer ordentligt, en timma senare
och mindes min brillianta lösning.
Det är nästan så att jag blir lite
rädd för mig själv.

Kommentarer
Postat av: Daddy P

Jag är likadan. Får skitbra smarta idéer vid bisarra tider på dygnet. När man sen vaknar, tänker man "shit I am loosing it" typ. En period när det var som värst när jag jobbade helt sinnessjuka tider och mycket på TV4 hade jag värsta affärsidéerna och så vidare. Jag skrev ner dom, skrämmande läsning när man kom till sans. Det är så det är att bli galen tror jag.

2007-12-05 @ 22:39:08
URL: http://patasbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0