gammal?

Jag blir lätt oroad av situationer som dem i Paris.
Anarkistiska ungdomar och unga vuxna säger ifrån
på ett för mig alldeles för våldsamt sätt.
När polisen inte har någon makt kvar och
inte ens är önskade.
Det är ett tecken på ålderdom va?
Det är så jag upptäcker att jag börjar bli gammal.
Min mormor tyckte att det kunde vara obehagligt
med fulla ungdomar i flock på Hunneboparkens
parkering och tyckte att det var dumt av mig
att utsätta mig för uppenbara risker av egen vilja.
Jag tyckte ju bara att hon var töntig.
Men är det töntigt?
64 poliser skadade vs 2 dödade ungdomar.
I hunneboparken var det 1 kille som dog.
En tjej (det var säkert fler...)blev våldtagen i skogen ovanför.
Det var inte polisens fel så det blev inga upplopp.
Men knivmord och andra övergrepp är ju egentligen
tillräckligt för att reagera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0