soffilosoferande

FY, vad trött jag är.
Satt uppe sent igår förstås och
gick upp tidigt på morgonen.

Jag satt i min soffa igår kväll
och började tänka på hur stor den var, soffan...
..och tom.
Bara lilla jag och några soffkuddar...
Kunde plötsligt se mig själv framför mig,
lägga upp benen över någon annans ben
för att få lite mys,
stämma upp i unisont skratt till
något löjligt skämt i Scrubs,
dricka riktigt hett te
och sedan borsta tänderna ihop.
Då kanske jag hade kommit i säng i hyfsad tid?
Om det funnits någon där.

Jag är redo att bli kär.
Jag kan mycket väl tänka mig att lämna
egot bakom och börja tänka två.
Det känns så viktigt att få lov att känna
riktigt ordentligt, starkt och glödande för någon annan.
Det är klart att det underlättar och
blir mycket roligare och behagligare om
någon skulle känna samma tillbaka, men
ändå tror jag att jag längtar mest
efter att själv få lov att uppfyllas av kärleken.

Sanning nr 4:
Jag blir lätt kär i kärleken.
Inte alltid så bra.
Det kortar ner mitt tålamod tror jag.



Kommentarer
Postat av: Vicktoria

vad fint du beskrev den... känslan.

2007-11-08 @ 10:47:30
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Robert

Det går bra att länka, jag gör detsamma?

2007-11-08 @ 20:48:34
URL: http://RobertGidlof.blogg.se
Postat av: Karin

Nu blev jag lite ledsen.Lovar att leta i Norge.Kram

2007-11-08 @ 21:16:02
Postat av: P

Jag är ensam i soffan likväl...

2007-11-09 @ 02:00:19
Postat av: Annelie

Nu när du har kommit till 4 sanningar kanske jag får ta och utmana mig själv ;-)

2007-11-09 @ 15:18:05
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0