Tågförhoppningar

Nu är det så fruktansvärt kallt.
Jag höll på att frysa häcken av mig på sjön idag.
Jag ska köpa en flytoverall,
om jag bara kan ta tag i det.
Jag är en mästare på att skjuta upp saker.

Imorgon bär det av till Uppsala och
en natt i singelrum på Svava.
Möten hela onsdagen och lång tågtur hem.
Det är ju alltid trevligt att komma iväg lite
men jag vet inte....
Känner mig lite "neggig" nu.
Det är hösten, säkert.

Skulle vilja träffa lite spännande människor.
Var gör man det?
På tåg kanske?
Ja, man kan ju alltid hoppas.
Det skulle vara lite kul att
träffa den stora kärleken på ett tåg till Uppsala.

Fan vad jag är upphängd
på det där med kärlek just nu...
Det känns lite enahanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0