Låst läge

Det går historier om när familjen Persson
ska ta upp eller lägga i båten.
Ja, hela familjen var med...förr i tiden,
innan separationer och skiljsmässor.
Nu är det bara kvinnorna kvar.
Nu är det inte totalt kaos längre.

Idag tog vi upp båten.
Det var tyvärr inte helt smärtfritt.
Det finns inte ett enda ställe som hyr ut båtkärror!!
Hur ska man då få upp en båt ur vattnet?
Måste man köpa en kärra för att lyfta ur och i en liten
eka två gånger om året ?
En liten obromsad kärra är lagom för vår lilla båt.
Den är säkert inte så jättedyr men
vi kan ju inte gärna köra i 30 km/h
(som är max för en sådan)
från Uddevalla till Hunnebo.
Efter mycket letande fick vi låna en kärra av marinan i grannbyn Bovall.

Att få upp båten var inga problem,
förutom att min mamma inte är nån hejjare på att backa med kärra.
Däremot kom problemen när båten väl var ur vattnet.

Vi har köpt ett alldeles för bra motorlås!
Det är totalsäkert mot alla motortjuvar.
Låset klarar dyrkning, borrning och...
..ägarnas nycklar!!
I en och en halv timma stod vi och slet.
Efter bara ett par minuter tittade jag i
den tillhörande instruktionsboken (!!!).
Det fanns hur många "får inte" som helst.
Vi måste ha gjort något som man inte får för låset gick verkligen inte upp.

Nu ligger båten på båtplatsen,
på kölen
och
med motorn på!

Suck!

Kommentarer
Postat av: V

båtliv... det var i ett annat liv det.

2007-10-25 @ 00:29:47
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: Sara

Jag har varit med förrut när detta spektaklet sker...jag vet hur det kan gå till...! :)

2007-10-25 @ 09:39:32
URL: http://saragidlof.blogg.se
Postat av: Sara

Jag har varit med förrut när detta spektaklet sker...jag vet hur det kan gå till...! :)

2007-10-25 @ 09:41:58
URL: http://saragidlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0