Maskmördaren

Jag har tydligen kommit in i en grå period.
Motivationen till allt är totalt förlorad i
en stark självömkan.
Stackars lilla ensamma malin!
Inget är roligt.

Idag när jag stod och dödade en massa blötdjur på jobbet
dök det upp en tjock liten mask.
Stackars masken gillade inte sötvatten.
Den tappade alla elytrorna,
(ja för den som undrar är elytror som små ryggsköldar)
å så dog den.
Det tog en liten stund och jag kunde inte sluta titta på den
förrän jag såg att den slutade vrida på sig.
Jag blev lite ledsen men jag insåg ju att jag
skulle ha ihjäl den hur jag än bar mig åt.
Det kändes ändå sorgligt.

Min sinnesstämning kommer absolut inte av
insikten om att jag är en brutal maskmördare.
Inte heller för att jag faktiskt haft ihjäl flera kilo djur idag.
Men det hjälpte inte till att stå och se en dödskamp
utspela sig i vasken på en diskbänk.

Jag stod sen själv i tystnaden och stirrade ut på det grå
och kände meningslösheten tränga sig på.
Jag gillar inte att vara negativ,
men vem gör det.
Det är bara en sån där dag....
eller period om jag har otur.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Apropå din höstdepp
som du beskriver i inlägget. Man måste inte vara stark för omvärlden. När det känns tungt kan man tillåta sig att falla mot sina vänner. Så landar man lite mjukare. Allt är föränderligt and this too shall pass. Tills dess: ta ett varmbad och vin eller allehanda dryck som bäst passar. Så går det den här kvällen med.

2007-10-15 @ 22:36:15
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Claes

det är i ala fall inte björnar du dödar...är så jävla arg på det va! Björnarna var ju bara hemma hos sig & kollade läget när jägarna klampade in hos dom...jag hade blivit skitsur om det kommit en idiot med vapen hem till mig & lagt sig på pass...

det var ju itne direkt björnen som åkte hem till jägarna för att bråka.. :/

Puss! :)

2007-10-15 @ 22:58:36
Postat av: nooni

nu finns en film där felice skäller ochgör narkoman ticks me käken.

2007-10-16 @ 15:08:26
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: V

Vad fint du sa det Malin; jag gillar inte att tränga mig på... Fint! Love U! Idag kommer Andreas och hälsar på :)

2007-10-16 @ 16:22:34
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: V

Vad fint du sa det Malin; jag gillar inte att tränga mig på... Fint! Love U! Idag kommer Andreas och hälsar på :)

2007-10-16 @ 16:24:30
URL: http://www.vick2ria.blogg.se
Postat av: nooni

videon finns i bloggen,, ''katt felice du är katt''.. annars går det nog att söka på felice tror hon är en hund.. sen klicka på noniiiita så kommer man till alla videos..dvs 2 hahah.

2007-10-16 @ 22:44:39
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: annah

men gumman då...känner du dig deppig så ring mig ska ja berätta om mina äventyr bland alla "trollen" på spraydate...fattar inte var de kommer från allihop!

2007-10-20 @ 13:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0