Presentproblematik

I morgon fyller lilla farmor 75 år.
Hon har skrivit en önskelista:

*Pilgrimssmycken (speciellt ett av deras armband)
*DVD-spelare
*Badrumsmatta (vinröd, med strån som inte lägger sig ner så fort man ställer sig på den)
*Duschdraperi (vinrött)
*Bänkdiskmaskin

OK! Jag och syster tänker då sätta ihop ett fint badrumskit....
I fallet vinröda badrumsmattor så är antingen min farmor lite hippt före sin tid eller totalt ute. Detsamma gäller det vinröda duschdraperiet, ja egentligen när det kommer till alla vinröda badrumstillbehör. Jag har letat i samtliga affärer som saluför badrumsartiklar och det finns mattor i klarrött, orange, gammalrosa och till och med rostrött (som måste har varit omodernt sen sent -70 början på 80-talet!), men inte en enda vinröd. En av mattorna hade trådar som verkade kunna stå efter att man trampat på den, men den var klarröd. Det är ohållbart att välja en annan färg om hon nu har tänkt sig vinrött. Hon vet vad hon vill ha, min farmor.
Då återstår smycken, DVD-spelare eller diskmaskin, hmm...

Kommentarer
Postat av: nooni

hahah.. nej viiiiinrött det ska va vinrött

2007-09-11 @ 20:39:52
URL: http://nooni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0