Mitt barn å jag

Det känns som om jag lever i en liten bubbla.
Det är årstiden och vädrets fel.
Med kontor hemma kommer jag ju inte utanför dörren.
Fast idag har jag i alla fall varit på utvecklingssamtal för Simon.
Ibland tycker jag inte att vi är lika över huvudtaget, jag och mitt barn,
men när jag hör frökens beskrivning av skolbarnet Simon, så känner jag igen mig.
Det är både på ont och gott att vara lik mig.
Humöret har varit på tapeten.
Han kan reagera på en millisekund om någon skulle göra honom någon orätt.
Ooops ! Det där är jag rädd att han har fått utav mig.
Det är ju bra att han inte låter någon sätta sig på honom,
men det kan ju också skapa onödiga konflikter som kunde
lösas på annat sätt och kanske med mer tillfredställande resultat.
Det är lite läskigt det där.
Saker man överför på sina barn.
Man vill ju att det ska vara de där bra egenskaperna,
men det kan man i sanning inte vara så säker på att det blir.
Ja, några bra hoppas jag ju på ändå.

Kommentarer
Postat av: Paddy

Jag var likadan, men det ända det resulterar i är att man tröttar ut sig i en värld av idioter. Man får lära av buddhisterna; wing chun kanske är vägen?

2008-11-11 @ 22:14:14
Postat av: malin

Jag ser ju sonens goda egenskaper varje dag. Han är mitt hjärtas ljus, så snäll och fin, men frågan är om han har fått det från mig;)

2008-11-12 @ 00:10:02
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: V (moi)

du är ju världens bästa malin, som begåvats med fina simon.



kram, v

2008-11-12 @ 01:17:15
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0