tårar

Jag undrar om man lagrar på sig tårar.
Det var länge sedan jag grät.
Förr gjorde jag det jämt.
Jag vet inte vad som har hänt.
Just nu har jag sett en oerhört känslosam film.
Jag har säkert sett den 14 gånger,
egentligen bara för att det är en TV-favorit som
visas på någon av kanalerna med jämna mellanrum. 
Varje gång tänker jag att det inte är en film jag
känner för att se och jag tänker att den är ju bra
och så men...äh.
Det slutar alltid med att jag sitter och gråter.
Inte så där lite fint med en stilla tår som trillar nerför kinden
utan hulkande och halvhysteriskt med sorg i hela hjärtat.
Det känns lite skönt efteråt.
Som att jag blivit av med en tyngd.
Jag vet inte...men kanske är det den
upplagrade ledsamheten som har runnit ut.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilken film är det?

2009-12-13 @ 02:21:23
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: malin

vid din sida, med susan sarandon och julia roberts

2009-12-13 @ 21:47:57
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0