inneboende aliens

Det är kallt ute.
Och inne.
Jag har dragit på mig raggsockarna och en extra
kofta men det lutar åt att filten snart också åker på.

Humöret är inte på topp idag.
Så länge allt går som jag vill är det ok,
men så snart något går mig emot eller jag
hör eller läser något jag inte håller med om så blir jag löjligt sur och snäsig.
Ja, jag pratar för mig själv, så det är ju bara jag som hör att jag snäser och skäller.
Alltså blir det ju inget större problem en dag som den här som jag spenderar alldeles allena.
Jag blir sån här ibland.
Tyvärr inte med någon slående regelbundenhet så chansen
att jag ska kunna förutsäga bergen och dalarna är i stort sett obefintliga.
Efter dagens första utbrott känns det i kroppen hela dagen.
Som en liten, grön och hårig alien i mellangärdet.
En ettrig jävel som reagerar på allt.
Ja ja, förhoppningsvis är det stabilare i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0