Nissan - del fyra

Igår skulle vi till Borås för att hämta delar.
Den perfekta huven, bättre begagnad.
Kylet och höger blinkers.
Hurra hurra!
Vinden ven runt husknuten och
jag var bara lite sen.
Släpet hängde på i stormen.
Jag fick ringa till demonteringsföretaget
och förvarna att vi kanske skulle dyka upp i
sista sekunden före stängning men
han lovade att det skulle gå bra.
Vi hann precis, puh!
Å där stod den lutad mot disken, min fina huv.
Men...nej det var inte min, men färgen var exakt.
Killen bakom disken försäkrade att detta
var vad jag hade beställt i alla fall.
Neeej, vad fan, har jag gjort något så galet?
Jag menade att bilderna på bilen som
delarna kom från inte hade en sådan huv.
Killen tittade och mycket riktigt så var det fel huv till rätt bil.
Jag fick kylet med mig och blinkersen, som tröst, på köpet.
Ååååh, vad besviken jag var.
När det värsta missnöjet lagt sig så hade
vi ändå en väldigt mysig resa hem.
Jag och finaste, finaste mannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0