Nissan - följetongen fortsätter

Jag biter ihop käkarna utan att märka det.
Efter en stund känns det i tinningarna.
Niklas på bilverkstaden gav mig ett pris som fick mig att skratta.
39500 kronor för att laga fina nissan.
Så idag har jag kört hem min lilla stackars bil.
Djuren lurade i skogsbrynet och jag kände deras närvaro men såg ingen.
Med läckande kylare och trasiga nerver och strålkastare smög vi bakvägen till Munkedal.
Vi körde småvägar och håliga grusvägar.
Tre gånger fick vi stanna för att bilen inte skulle bli helt överkokt.
En dunk med vatten räckte inte så nu har den fått viksjövatten att dricka.
Nu ska jag bli mekare och tillsammans med Y försöka rädda lilla Nissan.
Jag har hittat en huv på nätet i exakt rätt färg.
Det, lyktor och kyl är det som vi behöver mest.
Det hade inte gjort ont med en ny stötfångare och ny högerskärm också
men det har jag verkligen inte råd med just nu så det får jag klara mig utan.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tips.....



http://www.toyota.se/prenumeration_aygo.aspx

2010-08-20 @ 15:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0