ok, men nu räcker det väl?

Jag har inte jättemycket pengar.
Min arbetstid är 75% så även om jag
har en bra lön så känns det inte så eftersom
jag bara får tre fjärdedelar av den.
Nu hopar det sig verkligen.
Igår när jag var ute och körde i jobbet var
jag så noga med hastigheter och väldigt
uppmärksam på eventuella djur i buskagen.
Vis av erfarenheten.
Den tillåtna hastigheten gick från 70 till 50
på ett ställe och jag närmade mig en skola.
Jag släppte gasen strax innan skylten och
motorbromsade sedan ner mot 50.
Dumt, polisen klockade mig på 60
och det kostade mig 2000 kronor.
Jag vet att tanken är att man ska hålla 50
när man passerar skylten, men vad fan...
Ge mig lite andrum.
Det hade varit tråkigt ändå men jag hade haft
lättare för att acceptera mina böter om jag
medvetet hade kört för fort, men nu ansträngde jag
mig verkligen för att hålla farten.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men kom igen!! Vad har du för tråkigt flyt nu?

Jag skickar lite positiva vibbar och hoppas det vänder för dig! Stackare! Som om du inte redan hade mycket att tänka på.



2010-08-27 @ 15:33:45
Postat av: malin

Tack Åsa! Det värmer :)

2010-08-27 @ 16:00:10
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0