söndag 28

Fredag och lördag har varit helt härliga.
Simon, Y och jag har tittat på film och spelat spel.
Jag har varit vaken alldeles för länge på natten
tillsammans med Y och pratat och pratat.
Jag undrar när de långa samtalen sinar....nej, jag vill inte veta.
Så här kan det få vara jämt.
Jag kan sitta och titta rakt in i hans djupa bruna ögon med
skratt och liv i och bara njuta av hans sällskap.
Nu har han åkt och mött upp barnen på Vattenpalatset
och jag har redan börjat sakna honom.

Snön föll från taket i morse och det lät som att huset skulle falla ihop.
(Y klappade mig lite på handen som klämt tag i hans arm av dånet och
förklarade lugnande och sömndrucket att det bara var snön innan han somnade om)
Det är skönt om den där snön kunde ramla ner fort så vi kan parkera
ordentligt igen. Just nu lånar jag grannens parkering.
Det är ju så hopplöst svårt att ta sig fram på isgatorna också...
Farmor vågar inte gå ut.
Stackars!
Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har spenderat någon tid med henne.
Det måste ju vara rent förjävligt att vara så instängd på grund av vädret.
Men men, nu är det snart vår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0