diskussionsförbistringar

Jag har en bra dag.
Idag älskar jag mitt liv.
Jag och Y hade en tuff konversation igår
som gav mig insikter om mig själv.
Jag har nog inte riktigt insett konsekvenserna av mitt sätt att diskutera.
Jag argumenterar inte alltid utifrån vad jag själv tycker
utan lägger fram olika sätt att se på saken för att den
andra personen kanske ska ompröva sina gamla åsikter.
Det kan skapa missförstånd...
Det gick bra tillslut men jag lyckades reta upp Y ganska bra.
Vi har nog lite olika synsätt.
Målsättningen delar vi men däremot inte vägen att nå dit.
Det är spännande och lite knepigt.
Eftersom detta gälde grundläggande principer om hur man
ska leva och verka i samhället så är det känsligt att tycka olika
och kan vara väldigt upprörande när man inte tycks
övertyga den andra om hur bra just mitt sätt är.
Jag är inte orolig men jag inser att jag får 
vara med på att inte bli förstådd med en gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0