olika

Mitt sociala behov måste tillfredsställas.
Jag tror att jag ska besöka C ikväll.
Eventuellt med ett av barnen men annars själv.
Jag inser att mina förslag till social samvaro alltid först möts av ett
"nja, jag hade ju tänkt att..." där aktiviteten oftast handlar om något
viktigt underhållsarbete på hem eller fordon. Efter en stund kanske det
ändå går att kombinera dagen så att det finns möjlighet att göra både och.
Mannens behov av sociala kontakter är begränsade och han blir fort nöjd,
medan jag bara vill ha mer. Det innebär inga som helst problem men 
jag har tänkt på det de senaste gångerna jag har förslagit något besök. 
Fast jag har blivit mycket bättre på att säga nej än jag någonsin har varit.
Jag måste ju inte vara med på allt.
Ny insikt.
Nya behov.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Nytt behøver inte vara dåligt, men att finna en medelvæg brukar vara bæst :-)

2011-04-09 @ 20:56:29
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0