måttlighet

Jag var på 40-årsfest i lördags.
Det tog minsann halva veckan för
att jag skulle återhämta mig ordentligt.
Jag drabbades av riktigt svår ångest som
inte släppte förrän igår.
Det är inte likt mig.
Jag mår ju aldrig dåligt så där dagen efter.
På lördag ska jag på ytterligare 40-årsfest.
Olustigt tänker jag på hur det ska gå.
Jag ska till ett par med det mest fantastiska barskåp jag sett.
Ja, inte skåpet i sig men utbudet av
whisky och cognac är i världsklass.
Det finns alltså en liten risk för att
intaget blir större än det borde.
Det blir ju ofta lite svårt att inse när det räcker.
Måttfullhet var hälsad, jag behöver dig.


Kommentarer
Postat av: Erika

Det där känner jag igen! Händer mig jämt.

Kanske det är för att vi börjar att bli gamla? :)



P.S Nu följer jag din blogg, via min, skall bli jättekul att läsa vad du skriver.

kram

2011-01-21 @ 11:48:37
URL: http://www.9295.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag har också sån där känsla någon gång under året fast jag inte gjort något dumt mer än tagit liite för mycket. Varför blir det sån ångest? Själv har jag party att gå på i fyra helger på raken!! En av helgerna är både fredag & lördag. Året börjar bra.... ;)



Happy weekend!

2011-01-22 @ 01:11:41
URL: http://javafaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0