ansvaret

Hmm, nu står jag inför ett tonårsdilemma.
Barnet vill sova hos en kompis på lördag.
De ska ha filmkväll.
Kompisens föräldrar ska inte vara hemma.
Nu är frågan hur man ställer sig till detta.
Hur mycket frihet får en 15-åring?
Han har ju skött sig hittills,
men nån gång spårar det väl såklart ur.
Jag ska få numret till kompisens mamma,
så jag får väl börja med att ringa henne och
se hur hon tänker om saken.
Det kanske finns en granne eller
någon annan som kommer att se till dem?
det här är inte helt lätt.

Kommentarer
Postat av: Sara

En granne var ju jag, men det hade du inte koll på va ;)Men de skötte sig utomordentligt :)

2011-05-14 @ 22:27:50
Postat av: Anonym

Hade tänkt ställa frågan hur det gick men det behövdes ju inte.. :)

2011-05-16 @ 13:15:32
URL: http://tr3tton.wordpress.com
Postat av: malin

Simon sms:ade hem och berättade det. Det kändes bra.

Jag är så vansinnigt hönsig. Det är svårt att acceptera att de växer upp och kan klara sig själva:)

2011-05-16 @ 15:12:30
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Pappa Jocke

Been there....done that

2011-06-11 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0